Logo HaDivadlo

HaDivadlo

scéna Centra experimentálního divadla, p.o.

march

25 saturday 19.30

The Castle (Glamour of Integration)

150 min. 290/190 Kč book tickets

Franz Kafka / Ivan Buraj / Dagmar Radová author

Ivan Buraj directed by

„We want certanties, Mr. K. And what certainties can you offer to us? “

An authorial analysis of „new“ totalitarianism of today inspired by Franz Kafka´s last novel – The Castle. The land surveyor K. comes to a village. He is a foreigner. He is looking for HIS job because: „You should find a permanent job before you are thirty, until you are thirty you can change jobs, but not too much. I´ve never found out what I would really like to do. I have simply chosen land surveying. But I don´t want to complain. A real job is probably the one which makes your living. Thanks to which you have where to live, you have a wife, you can go for holiday, you can pay for your survival course about how to survive in extreme conditions.“ Desire for uniqueness changes into a nightmare. It is an explosion of thousands of possible egos. A battle field is expanding: revolution moves from streets into our everyday lives – outside the stage. Where is Klamm…?“

share

Author
Franz Kafka / Ivan Buraj / Dagmar Radová

Translation
Vladimír Kafka

Directed by
Ivan Buraj

Dramaturgy
Dagmar Radová

Stage set
Jana Boháčková / Lenka Jabůrková

Music
Pavel V. Boiko

Cameraman
Matěj Nytra / Petra K. Bučková

Premiere 9th September 2014

Cast

K.

Jiří Miroslav Valůšek

Frída

Kamila Valůšková

Innkeeper

Simona Peková

Mayor

Marie Ludvíková

Teacher

Jan Grundman j. h.

Momus

Jan Lepšík

Pepina

Šárka Býčková j. h.

Olga Amálie

Táňa Malíková

Helper 1

Jiří Svoboda

Helper 2

Zbyšek Humpolec

Barnabáš

Jan Řezníček j. h.

Mici Černý

Miroslav Kumhala

Klamm

Cyril Drozda

Zavřít
25 saturday 23.00
(Czech) vstup volný

(Czech) Soft #1

(Czech) První event soft core hudebního cyklu HaDivadla.

(Czech) Live show Crys & Chef3000 a high end dj set promotérský/producentský/djský party Wrong (Trauma + JimHate + Hyaen).

🔊 Crys & Chef3000
https://heldenkellerz.bandcamp.com/

🔊 Trauma
https://soundcloud.com/traum_a

🔊 JimHate
https://soundcloud.com/jim-hate

🔊 Hyaen
https://soundcloud.com/hyaen

🔊 warm📀up / Sestra & Dlab
https://soundcloud.com/sestradj
https://soundcloud.com/dlabello

share
Zavřít
26 sunday 19.30

(Czech) Premiérareprízareprízaderniérapremiéra (Czech) Týden výtvarné kultury 8

Studio (Czech) 150/100 Kč book tickets

(Czech) Roman Štětina author

(Czech) „Kde je inscenace, když se nehraje?“

(Czech) Herec jako paměťové médium svého repertoáru rolí. Herec se svým zásobníkem textů, akcí, výrazů. Z čeho herec a režisér komponují zamýšlený účinek na diváka? Jak funguje individuální paměť herce vytržená z celkového kontextu inscenace? S každou reprízou stojí herci před možností znovu se přiblížit „dokonalému tvaru“, ale kontext se neustále hýbe. Mění se podmínky! Mění se divák! Mění se herci samotní. A tak pořád dokola. Od premiéry až k derniéře... Ale kolikrát to bylo ono? A bylo to vůbec někdy ono? Jak k tomu došlo? Jak to zopakovat? A co si z onoho tolikrát opakovaného nakonec pamatujeme?

Roman Štětina ohledává médium divadla. Pracuje s živou pamětí herců, ze které vyvolává fragmenty jejich aktuálního repertoáru. Prostor mezi postavou a osobností herce se rozšiřuje a otevírá se krajina osobnostního přístupu, osvojených technik, fragmentů textů a emocí, až k představě ideálního diváka, který musí být vždy ‒ tady a teď.

share

(Czech) Premiéra
28. února 2017

Koncept
Roman Štětina

Výtvarná spolupráce
Tereza Příhodová

Dramaturgie
Dagmar Radová

Hrají

(Czech) Agáta Kryštůfková

Marie Ludvíková

Jiří Svoboda

(Czech) Roman Štětina

Zavřít
26 sunday 21.00
(Czech) vstup volný

(Czech) Roman Štětina — promítání (Czech) Týden výtvarné kultury 8

(Czech) Promítání videí, která Roman Štětina pouštěl hercům během zkoušek inscenace Premiérareprízareprízaderniérapremiéra.

(Czech) Roman Štětina
* 1986

Jeden z nejvýraznějších českých výtvarných umělců nejmladší generace, který pracuje především s médiem rozhlasu, filmu a videa. Studoval na Ústavu umění a designu v Plzni v ateliéru Michala Pěchoučka a Dušana Záhoranského. Na pražské AVU absolvoval v ateliéru Tomáše Vaňka, dva roky strávil na Städelschule ve Frankfurtu nad Mohahem v ateliéru Judith Hopf a Douglase Gordona. V roce 2014 získal prestižní Cenu Jidřicha Chalupeckého. V minulém roce se prezentoval na bienále Manifesta v Curychu.

share
Zavřít
28 tuesday 18.30

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: The Farm / Farma (IT) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 75 min.

(Czech) Divadelní akademie Sofie Amendoleay v Římě, Itálie

(Czech) „Jsi lidská bytost, zvíře, nebo... Jsi netvor?“ Na tyto tři jednoduché otázky naleznete v „The Farm“ nečekané a protichůdné odpovědi. Hra je výsledkem měsíců psaní mise-en-scene, které je založeno na fyzické a verbální improvizaci. „The Farm“ prezentuje publiku prostřednictvím neotřelého použití těl, zvuků, hlasů a obrazotvornosti antiutopickou a hrůzu nahánějící farmu: místo, kde jsou antagonistické postavy Člověka a Zvířete napřed prohozeny, a poté sloučeny, čímž přivedou na svět nové děsivé stvoření: NETVORA.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
28 tuesday 20.45

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: The Farm / Farma (IT) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 75 min.

(Czech) Divadelní akademie Sofie Amendoleay v Římě, Itálie

(Czech) „Jsi lidská bytost, zvíře, nebo... Jsi netvor?“ Na tyto tři jednoduché otázky naleznete v „The Farm“ nečekané a protichůdné odpovědi. Hra je výsledkem měsíců psaní mise-en-scene, které je založeno na fyzické a verbální improvizaci. „The Farm“ prezentuje publiku prostřednictvím neotřelého použití těl, zvuků, hlasů a obrazotvornosti antiutopickou a hrůzu nahánějící farmu: místo, kde jsou antagonistické postavy Člověka a Zvířete napřed prohozeny, a poté sloučeny, čímž přivedou na svět nové děsivé stvoření: NETVORA.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
29 wednesday 17.00

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: 336 Letters of Love / 336 dopisů lásky (CO) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 60 min.

(Czech) Univerzita v Antioquii, Kolumbie

(Czech) Dnes budeme kreslit tužkou věčnou lásku. Jedná se o kolektivně vytvořenou mozaiku, ve které se spojilo bezpočet dramatiků, epoch, stylů a způsobů, jak se ve vlastním životě vyrovnávají s láskou i odcizením samotní zúčastnění herci. Jedná se o příběh, který vychází z těch nejniternějších zákoutí lidské duše.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
30 thursday 16.30

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: The Devil Inside Him / Ďábel v něm (PL) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 120 min.

(Czech) Národní filmová, televizní a divadelní škola, Polsko, Lodž

(Czech) „Přál jsem si milovat a ty jsi mě donutil nenávidět,“ řekl Huw (posedlý démonem?), protagonista ze hry Johna Osborna, kterého bude hrát Maciej Musiałowski. – Je přecitlivělý básník nebo psychopat a vrah? – poznamenává režisér Mariusz Grzegorzek – díky tomu je tento text tak vzrušující – všechno je tak dvojznačné.

Příběh je zasazen do komunity metodistů ve Velšských údolích v 50. letech 20. Století. The Devil Inside Him vypráví příběh o Huw Prosserovi, mladém muži, který zoufale pátrá po způsobu, jak se vyjádřit a jakmile sahá po lásce, kterou tak nutně potřebuje, odkryje temnou a divokou stránku muže, který nebyl nikdy pochopen a jenž začne přemýšlet o vraždě...

Může se zdát, že v britské hře z 50. let 20. století člověk nenajde žádnou relevantnost pro život v současném Polsku – opak je pravdou. Podívejme se například na náboženství, které, pokud je bráno doslova, svazuje místo toho, aby osvobozovalo; systém hodnot založený na náboženství se má stát obecným zákonem pro všechny, zatímco by se mělo jednat o rozhodnutí jednotlivce; pocit zadušení – to vše se bohužel stává součástí dnešního života. Mnoho z nás se cítí zatlačeni do rohu a zadušeně. Přišla doba, kdy svoboda, projev a právo na svobodnou osobní volbu jsou mechanicky blokovány. Podle režiséra to vede do katastrofy a nepřinese to ani společenský ani morální řád.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
30 thursday 19.15

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: The Devil Inside Him / Ďábel v něm (PL) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 120 min.

(Czech) Národní filmová, televizní a divadelní škola, Polsko, Lodž

(Czech) „Přál jsem si milovat a ty jsi mě donutil nenávidět,“ řekl Huw (posedlý démonem?), protagonista ze hry Johna Osborna, kterého bude hrát Maciej Musiałowski. – Je přecitlivělý básník nebo psychopat a vrah? – poznamenává režisér Mariusz Grzegorzek – díky tomu je tento text tak vzrušující – všechno je tak dvojznačné.

Příběh je zasazen do komunity metodistů ve Velšských údolích v 50. letech 20. Století. The Devil Inside Him vypráví příběh o Huw Prosserovi, mladém muži, který zoufale pátrá po způsobu, jak se vyjádřit a jakmile sahá po lásce, kterou tak nutně potřebuje, odkryje temnou a divokou stránku muže, který nebyl nikdy pochopen a jenž začne přemýšlet o vraždě...

Může se zdát, že v britské hře z 50. let 20. století člověk nenajde žádnou relevantnost pro život v současném Polsku – opak je pravdou. Podívejme se například na náboženství, které, pokud je bráno doslova, svazuje místo toho, aby osvobozovalo; systém hodnot založený na náboženství se má stát obecným zákonem pro všechny, zatímco by se mělo jednat o rozhodnutí jednotlivce; pocit zadušení – to vše se bohužel stává součástí dnešního života. Mnoho z nás se cítí zatlačeni do rohu a zadušeně. Přišla doba, kdy svoboda, projev a právo na svobodnou osobní volbu jsou mechanicky blokovány. Podle režiséra to vede do katastrofy a nepřinese to ani společenský ani morální řád.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
30 thursday 19.30

Uncle Vanya (Czech) hrajeme v DIODu v Jihlavě

Zájezd (Czech) 150 min.

Anton Pavlovich Chekhov author

Ivan Buraj directed by

(Czech) „Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!!“

Alain Badiou říká, že v našem světě zbyla už jenom těla a jazyky, ztratili jsme ale pravdy.
Naše společnost se komplikuje, drolí se na fragmenty. A čím je komplikovanější, tím víc potřebuje specialisty, kteří nerozumí společnosti jako celku, ale jen své specializaci. Kromě specializace máme ještě informace - miliony informací!!! SCHÁZÍ nám ale smysl. SCHÁZÍ nám víra v to, co děláme a proč jsme spolu. Společnost a Já se v krajině pozdního individualismu odcizuje.
V domě na ruském venkově se SCHÁZÍ společnost. Profesor Serebrjakov dovršil svoji práci. Odchází na důchod. Vlastní totiž dům. Vrací se z města zpět na venkov.  Celý život se zabýval uměním. Realismem. A Váňa pracoval celý život pro Serebrjakova. Obětoval se!
Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!!
Všichni by dům chtěli chápat jako domov, jenomže všichni trpí a každý zoufale hledá ve světě těl a jazyků SVOJI pravdu a i ta ztrácí na věrohodnosti. Jakákoliv jistota se roztéká. Všechno obaluje cynismus - jazyk ztracených.
Je možné ještě rozumět svému životu? Má smysl se ještě pro někoho obětovat? Jak žít se svými pravdami spolu s ostatními? Jak žít dál a dál a dál? Jak žít na konci smyslu kultury?

share

Author Anton Pavlovich Chekhov Translated by Leoš Suchařípa Directed by Ivan Buraj Dramaturgy Dagmar Radová Dramaturgical cooperation Matěj Nytra j. h. Stage set Jana Boháčková / Lenka Jabůrková

(Czech) Hrají

Ivan Vojnickij

Jan Lepšík

Vojnická

Simona Peková

Serebrjakov

Cyril Drozda

Jelena

(Czech) Lucie Andělová

Soňa

Táňa Malíková

Astrov

Robert Mikluš j.h.

Marina

Marie Ludvíková

Tělegin

Miroslav Kumhala

Zavřít
31 friday 17.30

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: Insomnia / Nespavost (CH) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 60 min.

(Czech) Divadelní akademie Dimirti, Švýcarsko

(Czech) Insomnia je divadelní představení vytvořené sedmi studenty magisterského programu Divadelní akademie Dimitri. Hru režíruje Pavel Štourač. Pohybové divadlo je kombinováno s loutkovým divadlem a živou hudbou. Představení je založeno na básních a textech spisovatelů, režisérů a choreografů minulého století, mezi nimiž jsou například Antonin Artaud, Jerezy Grotowski, Rudolf Laben, Edward Gordon Craig, a další.

„Podkroví“ v průmyslové zóně velkoměsta obývá sedm mladých umělců, kteří právě dokončili studium a hledají práci. Sdílejí spolu prostor, jídlo a myšlenky o umění a životě. Sní o lepším světě a snaží se změnit svou současnou situaci. Pilně pracují, aby vytvořili nezapomenutelné vystoupení, které je proslaví, nebo jim alespoň zajistí dostatek peněz, aby byli schopni zaplatit nájem a nakoupit jídlo.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít
31 friday 20.00

(Czech) SETKÁNÍ/ENCOUNTER: Insomnia / Nespavost (CH) (Czech) festival JAMU

Host (Czech) 60 min.

(Czech) Divadelní akademie Dimirti, Švýcarsko

(Czech) Insomnia je divadelní představení vytvořené sedmi studenty magisterského programu Divadelní akademie Dimitri. Hru režíruje Pavel Štourač. Pohybové divadlo je kombinováno s loutkovým divadlem a živou hudbou. Představení je založeno na básních a textech spisovatelů, režisérů a choreografů minulého století, mezi nimiž jsou například Antonin Artaud, Jerezy Grotowski, Rudolf Laben, Edward Gordon Craig, a další.

„Podkroví“ v průmyslové zóně velkoměsta obývá sedm mladých umělců, kteří právě dokončili studium a hledají práci. Sdílejí spolu prostor, jídlo a myšlenky o umění a životě. Sní o lepším světě a snaží se změnit svou současnou situaci. Pilně pracují, aby vytvořili nezapomenutelné vystoupení, které je proslaví, nebo jim alespoň zajistí dostatek peněz, aby byli schopni zaplatit nájem a nakoupit jídlo.

Vstupenky na představení festivalu SETKÁNÍ/ENCOUNTER k zakoupení ve festivalovém Infocentru na Divadelní fakultě JAMU, v případě volných vstupenek 30 min. před začátkem představení přímo na pokladně divadla.

share
Zavřít

april

2 sunday 19.30

(Czech) Vernisáž

(Czech) 50 min. (Czech) 190/100 Kč book tickets

(Czech) Václav Havel author

(Czech) Ivan Buraj directed by

(Czech) „Pro koho myslíš, že to všechno děláme?“

(Czech) „Odvažuji se tvrdit, že – navzdory všem vnějším líbivým faktům – naše společnost upadá do stále hlubší krize, do krize v lecčems nebezpečnější než všechny, jež z naší moderní historie pamatujeme.“ Rok 1975. Intelektuál (anebo společnost?) ve stavu nula. Přistižen v pasivitě, přikulující v pivovaru a jen pozvolna zvedající hlavu. Havel – Vaněk – Bedřich. Po revoltě 60. let se na čas, zdá se, síly obrátily naruby...

Aktivizuj se! Jako my! Vítáme tě na „vernisáži“ našeho ideálního domácího soužití. Michal přivezl do kvartýru spoustu desek ze Švajcu! A co ty? Píšeš ty vůbec ještě? Bedřich (zachmuřený a vyhaslý) neví. Čeká. A čas protéká – čtyřicet minut jako tři dny. Jak žít (s) pravdou, jak dál tvořit, když to vypadá, že adresát chybí?

Re/konstrukce návštěvy (proč jsi nás, Bedřichu, jinak napsal?) normalizační letargie jako cesta od nihilismu zpět – k pozici subjektu činu! Havel napíše Husákovi!

Inscenace vznikla u příležitosti nedožitých osmdesátin Václava Havla. Premiéra se uskutečnila v rámci festivalu Centra experimentálního divadla Málo bylo Havla!

share

(Czech) Premiéra
5. října 2016

Autor
Václav Havel

Režie
Ivan Buraj

Scénografie
Juliána Kvíčalová

Hrají

Věra

(Czech) Lucie Andělová

Michal

Jiří Miroslav Valůšek

Bedřich

Matěj Nytra

Zavřít
3 monday 19.30

The Expulsion of Gerta Schnirch

170 min. 320/220 Kč book tickets

Kateřina Tučková / Marián Amsler author

Marián Amsler directed by

“It has been closed, history has processed it, so why return to it again?“

The production received The Prize of the Theatre Journal in 2015 in the category Drama Theatre. The life story is broken by historical events, about the blame between Czechs and Germans, about whether it is possible to forgive and to understand, is the dramatization of a successful novel by the contemporary Czech novelist Kateřina Tučková. It is based on historical events interconnected with the history of Brno. It depicts the so-called “Brno death march” and the fate of one of the participants, Gerta Schnirch, who came from German-Czech family. The production is a contribution to public discussion about the expulsion of Czech Germans since this topic has not been sufficiently covered so far. Gerta Schnirch´s fate presents events of the second half of the 20th century from the point of view of a man who lost his civic status in the country where he was born because of the historical events and political decisions. He had to stay and died without being able to forgive. Warning: actors smoke during the performance

share

Authors
Kateřina Tučková / Marián Amsler

Directed by
Marián Amsler

Dramaturgy
Marie Špalová

Music
Ivan Acher

Premiere 28th October 2014

Cast

Gerta Schnirch

(Czech) Lucie Andělová (Czech) / Sara Venclovská

Barbora Schnirchová, mother / Theresa Bauer, friend

Gabriela Štefanová as guest

Friedrich Schnirch, father / Mr. Novák, spy

Jan Lepšík

Fridríšek, brother / Schmidt, commissioner

Zbyšek Humpolec

Barbora, daughter

Marie Ludvíková

Karel Němec

Jiří Svoboda Jan Grundman as guest

Caretaker / Pešek, comrade

Cyril Drozda

Anna Marie Judexová / Ida Zipfelová

Táňa Malíková

Hermína Herzigová / Janinka Hornová

Kamila Valůšková Kateřina Jebavá as guest

Hubert Šenk / Oscar Judex / Rudolf Spacier / Eduard Beneš / Jára

Jiří Miroslav Valůšek

Zipfelová, widow

Simona Peková

Neighbour, Greek

Miroslav Kumhala

Neighbour, Greek

Kateřina Kumhalová

Zavřít
4 tuesday 19.30

The Expulsion of Gerta Schnirch

170 min. 320/220 Kč book tickets

Kateřina Tučková / Marián Amsler author

Marián Amsler directed by

“It has been closed, history has processed it, so why return to it again?“

The production received The Prize of the Theatre Journal in 2015 in the category Drama Theatre. The life story is broken by historical events, about the blame between Czechs and Germans, about whether it is possible to forgive and to understand, is the dramatization of a successful novel by the contemporary Czech novelist Kateřina Tučková. It is based on historical events interconnected with the history of Brno. It depicts the so-called “Brno death march” and the fate of one of the participants, Gerta Schnirch, who came from German-Czech family. The production is a contribution to public discussion about the expulsion of Czech Germans since this topic has not been sufficiently covered so far. Gerta Schnirch´s fate presents events of the second half of the 20th century from the point of view of a man who lost his civic status in the country where he was born because of the historical events and political decisions. He had to stay and died without being able to forgive. Warning: actors smoke during the performance

share

Authors
Kateřina Tučková / Marián Amsler

Directed by
Marián Amsler

Dramaturgy
Marie Špalová

Music
Ivan Acher

Premiere 28th October 2014

Cast

Gerta Schnirch

(Czech) Lucie Andělová (Czech) / Sara Venclovská

Barbora Schnirchová, mother / Theresa Bauer, friend

Gabriela Štefanová as guest

Friedrich Schnirch, father / Mr. Novák, spy

Jan Lepšík

Fridríšek, brother / Schmidt, commissioner

Zbyšek Humpolec

Barbora, daughter

Marie Ludvíková

Karel Němec

Jiří Svoboda Jan Grundman as guest

Caretaker / Pešek, comrade

Cyril Drozda

Anna Marie Judexová / Ida Zipfelová

Táňa Malíková

Hermína Herzigová / Janinka Hornová

Kamila Valůšková Kateřina Jebavá as guest

Hubert Šenk / Oscar Judex / Rudolf Spacier / Eduard Beneš / Jára

Jiří Miroslav Valůšek

Zipfelová, widow

Simona Peková

Neighbour, Greek

Miroslav Kumhala

Neighbour, Greek

Kateřina Kumhalová

Zavřít
5 wednesday 19.30

Perfection

Studio 80 min. 150/100 Kč book tickets

S.d.Ch. author

Barbara Herz / DOK. TRIN directed by

(Czech) „Naše zahlazení bude stejně dokonalé.“

We have to be perfect. Precise. In time. With nothing more. We mustn´t wait for anything. We have to be efficient – and perfect. Immediately of course. (Why is there so little time for everything?) However, our happiness is a bit paradoxical. Framed by the spirit of the Holy Trinity, which is a mark, wrapping and right publicity. For image, activity and unrelenting satisfaction. One of this period´s phenomenon told with a detached view, humour and bitter irony. The original play by the original playwright S.d.Ch. presents grotesque-mysterious commentary on our remarkable presence where perfection is represented by a woman. A woman whose life takes place in a horizontal position. The frame of the scenic essay is completed with Mario Buzzi´s songs that are based on prompt reflections of the philosopher and sociologist Gilles Lipovetsky.

S. d. Ch. (1970)
Writer. Playwright. Puppeteer. Author of radio plays and the collage cartoon Varlen. Lyricist, composer, guitarist and front man of the band called Ruce naší Dory (Our Dora´s Hands). In his own words he is the author with optics set in a certain strangely esoteric-civilistic and absolutistic mode. He layers his commentaries on artistic, intellectual and spiritual states of the world in all creative forms. He has received two Alfred Radok Prizes for original theatre plays, 2012 (Still life in Slovan) and 2013 (Spiritual death in Venezia).

Barbara Herz (1983)
She was born in Prague. She completed comparative studies and theatre studies at the Faculty of Arts at Charles University and directing at the Janáček Academy of Music and Performing Arts where she is studing a PhD programme at the moment. In 2013 she founded the theatre platform called dok.trin. Together with Martin Sládeček, she created the productions Svět včerejška (The World of Yesterday) and Antigone vzletem sokolím (Antigone by Falcon´s Flight), Zpráva o zázraku (Josef Toufar) – Report about the Miracle (Josef Toufar). She cooperated with the Theatre in Dlouhá (Illies: 1913. Scénický kalendář o počátku moderní doby/1913. A scenic Calendar about the Beginning of the Modern Times), National Theatre Brno (S.d.Ch. Duchovní smrt v Benátkách/Spiritual Death in Venezia, Vyrypajev: Iluze/Illusions), Theatre Goose on a String (Fischerová: Dvanáct způsobů zmizení/Twelve Ways of Disparition, Maška: Golem).

share

Author
S.d.Ch.

Directed by
Barbara Herz / DOK. TRIN

Dramaturgy
Jakub Liška

Set up
Kateřina Marai

Music
Mario Buzzi

Premiere 26th April 2016

(Czech) Hrají

Simona Peková

Jiří Svoboda

Jiří Miroslav Valůšek

Miroslav Kumhala

Zavřít
6 thursday 19.30

(Czech) Jesse van Ruller Trio (NL) (Czech) JazzFestBrno

Pronájem

(Czech) Koncert v rámci JazzFestBrno.

(Czech) Holandský jazzový kytarista, skladatel a pedagog Jesse van Ruller pochází z Amsterdamu. V roce 1995 jako první Evropan získal prestižní Thelonious Monk Award a je s podivem, že se po tomto historickém úspěchu jeho kariéra neroztočila do intenzívních obrátek. Jeho bebopový fundament a zjevná nechuť se prát s konkurenčním prostředím v New Yorku jej dlouho řadila mezi skryté hudební poklady, v posledních letech se však doširoka otevírá všem žánrům a svoje služby propůjčuje kapelníkům nejrůznějších stylů. Bývá označován jako kytarový básník a nutno dodat, že po právu. Dokáže totiž skloubit lyrický přístup s intenzívním, má skvělý zvuk a umí vyprávět nádherně strukturované příběhy.

Absolvoval s vyznamenáním konzervatoř Hilversum, kde studoval u holandské kytarové legendy Wima Overgaauwa. Vlivů však na něj působilo násobně víc. Jak sám v nejednom rozhovoru prozradil, „John Scofield je kytarista, jehož jsem vždycky poslouchal a nikdy mě nenudil. V určitých obdobích jsem se zabýval i hrou Pata Martina, George Bensona, Petera Bernsteina, Mikea Sterna, Pata Methenyho a Jima Halla, ale nikdy jsem je nekopíroval doslova.“ Inspirace z těch nejlepších zdrojů se prolnuly do van Rullerova originálního zvuku a přístupu k improvizaci.

Kromě vlastní kapely Jesse van Ruller Trio je ceněný kytarista znám rovněž jako profesionální sideman. Hrál s mnoha velikány jazzu – nechybí mezi nimi Pat Metheny, Seamus Blake, George Duke, Toots Thielemans, Peter Erskine, Joe Lovano, Mike Stern, Philip Catherine, Roy Hargrove a Christian McBride. Pravidelně také samozřejmě hraje s nizozemskými kolegy, a i v jejich kapelách dává plný průchod své muzikantské duši.

share

(Czech) Kytara
Jesse van Ruller

Baskytara
Clemens van der Feen

Bicí
Joost van Schaik

Zavřít
7 friday 19.30

Indian in Danger

80 min. 270/170 Kč book tickets

Jiří Havelka and HaDivadlo ensemble author

Jiří Havelka directed by

„The true Cherokee is said to believe that wherever he stands, he is always the centre of the universe. It is hard to believe on the train.“

Today this is a classic authorial production by Jiří Havelka and HaDivadlo. It is inspired by Einstein´s theory of relativity and the “thought bang” provoked by this theory.  The playful scenic experiment wittily demonstrates what Einstein´s discovery in practice means for the space and time in which we live and thus what it means for us.

During a lecture, the theory seems to be clear. However, in everyday reality when everything moves and everything which moves influences all other movements, the whole thing becomes more complicated...

A never-ending race with time starts right now! NOW! Lovers miss their train. Bikes are stolen. Snacks and suitcases are stolen. Isn´t the train late? Running away. The robbed catches the thief. Or wait a minute – is it that the thief catches the robbed? And actually, where is the train going? To Zurich? And what if it is not going anywhere? What if Zurich comes to the train? And won´t Zurich be delayed?

share

Author Jiří Havelka and HaDivadlo ensemble  Directed by Jiří Havelka Stage set Dáda Němeček Costumes Jana Smetanová Music Dominik Renč Premiere 9th January 2008

Cast

Cyril Drozda

Marie Ludvíková

(Czech) Agáta Kryštůfková

Miloslav Maršálek

Zbyšek Humpolec

Miroslav Kumhala

Táňa Malíková

Jiří Svoboda

Zavřít
8 saturday 19.30

(Czech) Studio Hrdinů: Herec a truhlář Majer mluví o stavu své domoviny

Host (Czech) 80 min. (Czech) 320/220 Kč book tickets

(Czech) David Zábranský author

(Czech) Kamila Polívková directed by

(Czech) „Co je Česko? Kde Česko začíná a kde končí? Kdo chce v Česku žít? Kdo tady žije, a proč? Kdo nebo co nese vinu za současnou nechuť Majera a jemu podobných k Česku? Nese vinu za nechuť současný český prezident?“

(Czech) Zábranského divadelní debut byl napsán na objednávku Studia Hrdinů, konkrétně režisérky Polívkové a krom tématu „domovina“ se zabývá i životním osudem herce a truhláře Stanislava Majera, jakož i příběhem Studia Hrdinů a s ním spojených tvůrců.

Vystudovaný právník David Zábranský je český spisovatel, držitel ceny Magnesia Litera v kategorii Objev roku za svou prvotinu Slabost pro každou jinou pláž. Za svůj poslední román Martin Juhás čili Československo byl nominován na tutéž cenu, avšak v kategorii Kniha roku.

Lidé typu Majer jsou: Lukáš Adam, Karolína Babíčková, Ladislava Čížková, Pavel Hermanovský, Michaela Heřmanová, Markéta Hlinovská, Pavel Jánský, Antonín Kvasnička, Anna Mášová, Petra Mikulková, Markéta Polívková, Klára Rotterová, Oleksandra Sydorenko, Diana Šeplavá, Pavel Širmer, Louis Traore, Antonín Valšík, Kamil Valšík, Zdeňka Valšíková, Barbora Vrablíková, Tomáš Zajíc

Studio Hrdinů
Studio Hrdinů je otevřená divadelní scéna s jasným dramaturgickým záměrem a výrazným okruhem divadelních spolupracovníků. Ve své hlavní dramaturgické linii se zaměřuje na převážně autorské, režisérské projekty s důrazem na spolupráci zahraničních a domácích divadelních tvůrců a na žánrové a oborové přesahy. Cílem je náročná, ale vstřícná umělecká dramaturgie. Formálně jsou inscenace Studia Hrdinů činohrou s akcentem na experiment a výtvarnou stránku. Hlavní produkce se od podzimu 2012 odehrávají ve Studiu Hrdinů ve Veletržním paláci Národní galerie v Praze. Sál od svého vzniku nebyl nikdy dostavěn a plně využíván (původní kino Veletrhy bylo zničeno při požáru Veletržního paláce v roce 1974). Svou soustavnou činností Studio Hrdinů zapomenutý prostor svébytně oživilo a vrátilo do kulturní mapy Prahy.

share

(Czech) Premiéra
16. září 2016

Autor
David Zábranský

Režie
Kamila Polívková

Kostýmy
Adriana Černá

Hudba
Ivan Acher

Dramaturgie
Jan Horák

Výprava a světelný design
Antonín Šilar

Asistent režie
Ondřej Štefaňák

Asistent výpravy
Františka Králíková, Mariana Montenero, František Průša

Hrají

(Czech) Stanislav Majer

(Czech) Lidé typu Majer

Zavřít
10 monday 19.30
(Czech) 170. repríza

At the Hitlers’ or the Stories from the Hitlers’ Kitchen

80 min. 320/220 Kč book tickets

Arnošt Goldflam author

Kolektiv HaDivadla directed by

“The great history may have started at the railway station in Brünn..."

Arnošt Goldflam, režisér, dramatik a dlouholetý člen HaDivadla, opět mezi svými! Goldflamova sarkastická komedie zobrazuje největšího zločince planety - od jeho vzestupu, který začal propadem u zkoušek na vídeňskou výtvarnou akademii až po jeho - ne pád, ale fantazijně ironický únik do Jižní Ameriky. Jednotlivé výjevy z „Führerova“ života se proti očekávání neodehrávají v jednacích sálech nebo na přeplněných tribunách, ale v jeho soukromí. Scény z „Hitlerovic kuchyně“ jsou plné groteskního a osvobozujícího humoru, nadsázky a nápaditých situací, které hravě spojují střípky reálií spolu s autorovou ironickou imaginací. Dnes již legendární inscenace HaDivadla, ve které v hlavní roli exceluje nezaměnitelný Petr Jeništa.

share

Autor Arnošt Goldflam Režie HaDivadlo Dramaturgie Luboš Balák Scéna Marián Amsler, Luboš Balák Kostýmy Kateřina Kumhalová Výběr hudby Karel Hanák Umělecká spolupráce Miroslav Kumhala Premiéra 10. listopadu 2007

Cast

Adolf Hitler

Petr Jeništa as guest

Eva Braunová

Táňa Malíková

Magda Goebbelsová

Simona Peková

Joseph Goebbels

Jan Lepšík

J. V. Stalin / Hermann Göring

Zbyšek Humpolec

Heinrich Himmler, SS service

Jiří Svoboda

Johanka, secretary

Kamila Valůšková

Georg Tabori / Helmut Goebbels

Šimon Klacl as guest

Zavřít
11 tuesday 19.30

Martyr

105 min. 270/170 Kč book tickets

Marius von Mayenburg author

Marián Amsler directed by

„Jiná náboženství mají bojovníky za víru, sebevražedné atentátníky, mučedníky, kteří kvůli nesprávné víře riskují život. Tohle dnes žádný křesťan nedělá.“

Náboženský fundamentalismus – v naší době často skloňovaný pojem, který bývá převážně spojován s islámem. Ale jak  vlastně může vypadat  současný křesťanský extrémismus? A liší se nějak od hraničních projevů jiné víry?

Hra německého dramatika Maria von Mayenburga  se odehrává v prostředí střední školy, kde se jeden z problémových žáků rozhodne doslovně následovat Bibli, vyhlásit svatou válku nemravnosti, své matce, učitelům i spolužákům a stát se mučedníkem. Kde je ale hranice mezi entusiasmem víry a mesiášským fanatismem, mezi rebelstvím adolescenta a teroristickým šílenstvím? Čeká současná sekularizovaná, konzumní a morálně neukotvená společnost na podobné osamělé mučedníky?

share

Autor
Marius von Mayenburg

Režie
Marián Amsler

Premiéra 14. března 2015

Hrají

Benjamin Süddel (žák)

Zbyšek Humpolec

Erika Roth (biologie, chemie, zeměpis)

(Czech) Lucie Andělová

Farář Dieter Menrath (náboženství)

Jan Lepšík

Georg Hansen (žák)

Jiří Miroslav Valůšek

Inge Südel (jeho matka)

Kamila Valůšková / Gabriela Štefanová j. h.

Lydia Weber (žákyně)

Táňa Malíková

Markus Dorflinger (dějepis, tělocvik)

Jan Grundman j. h.

Willy Batzler (ředitel)

Miloslav Maršálek

Zavřít
12 wednesday 19.30

(Czech) Vernisáž

(Czech) 50 min. (Czech) 190/100 Kč book tickets

(Czech) Václav Havel author

(Czech) Ivan Buraj directed by

(Czech) „Pro koho myslíš, že to všechno děláme?“

(Czech) „Odvažuji se tvrdit, že – navzdory všem vnějším líbivým faktům – naše společnost upadá do stále hlubší krize, do krize v lecčems nebezpečnější než všechny, jež z naší moderní historie pamatujeme.“ Rok 1975. Intelektuál (anebo společnost?) ve stavu nula. Přistižen v pasivitě, přikulující v pivovaru a jen pozvolna zvedající hlavu. Havel – Vaněk – Bedřich. Po revoltě 60. let se na čas, zdá se, síly obrátily naruby...

Aktivizuj se! Jako my! Vítáme tě na „vernisáži“ našeho ideálního domácího soužití. Michal přivezl do kvartýru spoustu desek ze Švajcu! A co ty? Píšeš ty vůbec ještě? Bedřich (zachmuřený a vyhaslý) neví. Čeká. A čas protéká – čtyřicet minut jako tři dny. Jak žít (s) pravdou, jak dál tvořit, když to vypadá, že adresát chybí?

Re/konstrukce návštěvy (proč jsi nás, Bedřichu, jinak napsal?) normalizační letargie jako cesta od nihilismu zpět – k pozici subjektu činu! Havel napíše Husákovi!

Inscenace vznikla u příležitosti nedožitých osmdesátin Václava Havla. Premiéra se uskutečnila v rámci festivalu Centra experimentálního divadla Málo bylo Havla!

share

(Czech) Premiéra
5. října 2016

Autor
Václav Havel

Režie
Ivan Buraj

Scénografie
Juliána Kvíčalová

Hrají

Věra

(Czech) Lucie Andělová

Michal

Jiří Miroslav Valůšek

Bedřich

Matěj Nytra

Zavřít
13 thursday 19.30

Náměsíčníci (imitace a tušení)

(Czech) 170 min. 290/190 Kč book tickets

Hermann Broch a Ivan Buraj author

Ivan Buraj directed by

„Jsme snad šílení, protože jsme ještě nezešíleli?“

(Czech) Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem v hodnotovém vakuu meziválečného Německa.

Všude samé imitace! Jak se žije ve světě rozpadu hodnot? Jak nekonečně vzdálený je člověk člověku v době, kdy je všechno (ne)možné? Jak poznat mezi korytem a postelí smysl? Směřujeme někam? Něco se musí stát!

Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Román jako touha po poznání života, jaký je. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy nad postromantickým zrodem kýče jako touhy po jednoznačnosti, kýče jako počátku zla.

V radikální adaptaci Ivana Buraje před námi na scéně vyvstává náměsíčný bar U Brocha, kde je na vše už pozdě, a přitom stále není konec. Štamgasti tvoří katalog doby, která zoufale čeká na svého vykupitele. Jak ale rozeznat Krista a Antikrista? Brněnští „alternativní“ herci sedí na první čtené zkoušce, přichází režisér z Německa – Hans Buch, slibuje umění, ale my všichni chceme jistotu! Existuje ale nějaká? Je komplikovaná naše doba, nebo ji komplikují intelektuálové? Potřebujeme krize? Nasadit si Brocha na oči! Dostat se až na hranici tázání samotného! Nahmatat zeď naší reality, našeho vězení!

„Nedělej si nic zlého, vždyť jsme tady všichni!“

Efekty v představení: mlhostroj, kouření, krev a voda

share

(Czech) Premiéra
11. listopadu 2016

Autor
Hermann Broch a Ivan Buraj

Režie
Ivan Buraj

Dramaturgie
Matěj Nytra

Výprava
Jana Boháčková a Lenka Jabůrková

Video
David Matuška

Výběr hudby
Ivan Buraj

Citovaný překlad
Rio Preisner

Asistence
Ľubomír Višňovec

Hrají

Jáchym / Zbyšek Humpolec

Zbyšek Humpolec

Bertrand / Jiří Svoboda

Jiří Svoboda

Esch / Jan Lepšík

Jan Lepšík

Martin / Miroslav Ukul Kumhala

Miroslav Kumhala

Růžena / Lucie Andělová

(Czech) Lucie Andělová

Alžběta / Agáta Kryštůfková

(Czech) Agáta Kryštůfková

Intelektuál / Jiří M. Valůšek

Jiří Miroslav Valůšek

Hentjenová / Marie Ludvíková

Marie Ludvíková

Pasenow / Cyril Drozda

Cyril Drozda

Jaretzky / Simona Peková

Simona Peková

Sestřička / Táňa Malíková

Táňa Malíková

Někdo v rohu

Martin Tlapák j. h.

(Czech) Dělník

(Czech) Ľubomír Višňovec j. h.

Huguenau

Michal Skočovský j. h.

Hans Buch

Ivan Urbánek j. h.

Tlumočnice

Dagmar Radová

Zavřít
18 tuesday 19.30

Uncle Vanya

(Czech) 150 min. 290/190 Kč book tickets

Anton Pavlovich Chekhov author

Ivan Buraj directed by

(Czech) „Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!!“

Alain Badiou říká, že v našem světě zbyla už jenom těla a jazyky, ztratili jsme ale pravdy.
Naše společnost se komplikuje, drolí se na fragmenty. A čím je komplikovanější, tím víc potřebuje specialisty, kteří nerozumí společnosti jako celku, ale jen své specializaci. Kromě specializace máme ještě informace - miliony informací!!! SCHÁZÍ nám ale smysl. SCHÁZÍ nám víra v to, co děláme a proč jsme spolu. Společnost a Já se v krajině pozdního individualismu odcizuje.
V domě na ruském venkově se SCHÁZÍ společnost. Profesor Serebrjakov dovršil svoji práci. Odchází na důchod. Vlastní totiž dům. Vrací se z města zpět na venkov.  Celý život se zabýval uměním. Realismem. A Váňa pracoval celý život pro Serebrjakova. Obětoval se!
Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!!
Všichni by dům chtěli chápat jako domov, jenomže všichni trpí a každý zoufale hledá ve světě těl a jazyků SVOJI pravdu a i ta ztrácí na věrohodnosti. Jakákoliv jistota se roztéká. Všechno obaluje cynismus - jazyk ztracených.
Je možné ještě rozumět svému životu? Má smysl se ještě pro někoho obětovat? Jak žít se svými pravdami spolu s ostatními? Jak žít dál a dál a dál? Jak žít na konci smyslu kultury?

share

Author Anton Pavlovich Chekhov Translated by Leoš Suchařípa Directed by Ivan Buraj Dramaturgy Dagmar Radová Dramaturgical cooperation Matěj Nytra j. h. Stage set Jana Boháčková / Lenka Jabůrková

(Czech) Hrají

Ivan Vojnickij

Jan Lepšík

Vojnická

Simona Peková

Serebrjakov

Cyril Drozda

Jelena

(Czech) Lucie Andělová

Soňa

Táňa Malíková

Astrov

Robert Mikluš j.h.

Marina

Marie Ludvíková

Tělegin

Miroslav Kumhala

Zavřít
19 wednesday 19.30

At the Hitlers’ or the Stories from the Hitlers’ Kitchen

80 min. 320/220 Kč book tickets

Arnošt Goldflam author

Kolektiv HaDivadla directed by

“The great history may have started at the railway station in Brünn..."

Arnošt Goldflam, režisér, dramatik a dlouholetý člen HaDivadla, opět mezi svými! Goldflamova sarkastická komedie zobrazuje největšího zločince planety - od jeho vzestupu, který začal propadem u zkoušek na vídeňskou výtvarnou akademii až po jeho - ne pád, ale fantazijně ironický únik do Jižní Ameriky. Jednotlivé výjevy z „Führerova“ života se proti očekávání neodehrávají v jednacích sálech nebo na přeplněných tribunách, ale v jeho soukromí. Scény z „Hitlerovic kuchyně“ jsou plné groteskního a osvobozujícího humoru, nadsázky a nápaditých situací, které hravě spojují střípky reálií spolu s autorovou ironickou imaginací. Dnes již legendární inscenace HaDivadla, ve které v hlavní roli exceluje nezaměnitelný Petr Jeništa.

share

Autor Arnošt Goldflam Režie HaDivadlo Dramaturgie Luboš Balák Scéna Marián Amsler, Luboš Balák Kostýmy Kateřina Kumhalová Výběr hudby Karel Hanák Umělecká spolupráce Miroslav Kumhala Premiéra 10. listopadu 2007

Cast

Adolf Hitler

Petr Jeništa as guest

Eva Braunová

Táňa Malíková

Magda Goebbelsová

Simona Peková

Joseph Goebbels

Jan Lepšík

J. V. Stalin / Hermann Göring

Zbyšek Humpolec

Heinrich Himmler, SS service

Jiří Svoboda

Johanka, secretary

Kamila Valůšková

Georg Tabori / Helmut Goebbels

Šimon Klacl as guest

Zavřít
28 friday 19.30
(Czech) premiéra

(Czech) Síla zvyku

(Czech) 290/190 Kč book tickets

(Czech) Thomas Bernhard author

(Czech) Jan Horák a Michal Pěchouček directed by

(Czech) „Co říkáte je useknuté všechno je useknuté co říkáte. To svědčí o tom že neovládáte dýchání to je ostuda pro artistu. Poruchy odstranit!"

(Czech) Posedlost zábavou? Zábava nehoráznou posedlostí? Kde se tady láme hranice mezi genialitou a chimérou dokonalosti, která už nikoho nezajímá a ničeho nedosahuje? Bác. Groteska!

Samolibý cirkusový bard Caribaldi se ukrývá na rozcestí, na poslední štaci. Snaží se ze všech sil ze svých úslužných a pokrčených loutek-zaměstnanců vydolovat nehorázné výkony! Oni na ně ale očividně nemají. Hrajte! Nástroje přeci máte, dovedete s nimi i žonglovat! Vybrakovaný arzenál šmíráckých vtipů – kopance do zadku. Ustavičné padání čapky z hlavy. Kdo se tu komu směje?

Umělec má dělat všechno proto, aby odešel ze scény při síle. Zvyk je cirkusácká košile. Výzva pro „staré“ bardy souboru, k znovunalezení energie a radosti z hereckého sebeobviňování. Je teď ten správný čas na revizi vlastního tvůrčího stylu? Na pohled do zrcadla vlastní autoritativní umělecké dráhy? Co v něm lze uvidět? Slova a větné formulace tvoří v „tragikomedii“ rakouského cynika Thomase Bernharda nezadržitelnou průtrž. Slovní obraty a přemety se recyklují ad absurdum, až všechna situační pravidla hry postrádají smysl. Koncept slova proti nekompromisnímu obrazu umělecké krutosti. Ohne Drama. Ohne Witz?

share

(Czech) Premiéra
28. dubna 2017

Autor
Thomas Bernhard

Překlad
Josef Balvín

Režie
Jan Horák a Michal Pěchouček

Dramaturgie
Matěj Nytra

Scéna
Michal Pěchouček

Kostýmy
Beáta Spáčilová

Sound design
Natálie Pleváková

Videoprojekce
Matěj Sláma

Výtvarná asistence
Jan Matýsek

Hrají

(Czech) Caribaldi

Cyril Drozda

(Czech) Žonglér

Jiří Svoboda

(Czech) Krotitel

Zbyšek Humpolec

(Czech) Šprýmař

(Czech) Mark Kristián Hochman j. h.

(Czech) Vnučka

(Czech) Agáta Kryštůfková

Zavřít
29 saturday 19.30
(Czech) první repríza

(Czech) Síla zvyku

(Czech) 290/190 Kč book tickets

(Czech) Thomas Bernhard author

(Czech) Jan Horák a Michal Pěchouček directed by

(Czech) „Co říkáte je useknuté všechno je useknuté co říkáte. To svědčí o tom že neovládáte dýchání to je ostuda pro artistu. Poruchy odstranit!"

(Czech) Posedlost zábavou? Zábava nehoráznou posedlostí? Kde se tady láme hranice mezi genialitou a chimérou dokonalosti, která už nikoho nezajímá a ničeho nedosahuje? Bác. Groteska!

Samolibý cirkusový bard Caribaldi se ukrývá na rozcestí, na poslední štaci. Snaží se ze všech sil ze svých úslužných a pokrčených loutek-zaměstnanců vydolovat nehorázné výkony! Oni na ně ale očividně nemají. Hrajte! Nástroje přeci máte, dovedete s nimi i žonglovat! Vybrakovaný arzenál šmíráckých vtipů – kopance do zadku. Ustavičné padání čapky z hlavy. Kdo se tu komu směje?

Umělec má dělat všechno proto, aby odešel ze scény při síle. Zvyk je cirkusácká košile. Výzva pro „staré“ bardy souboru, k znovunalezení energie a radosti z hereckého sebeobviňování. Je teď ten správný čas na revizi vlastního tvůrčího stylu? Na pohled do zrcadla vlastní autoritativní umělecké dráhy? Co v něm lze uvidět? Slova a větné formulace tvoří v „tragikomedii“ rakouského cynika Thomase Bernharda nezadržitelnou průtrž. Slovní obraty a přemety se recyklují ad absurdum, až všechna situační pravidla hry postrádají smysl. Koncept slova proti nekompromisnímu obrazu umělecké krutosti. Ohne Drama. Ohne Witz?

share

(Czech) Premiéra
28. dubna 2017

Autor
Thomas Bernhard

Překlad
Josef Balvín

Režie
Jan Horák a Michal Pěchouček

Dramaturgie
Matěj Nytra

Scéna
Michal Pěchouček

Kostýmy
Beáta Spáčilová

Sound design
Natálie Pleváková

Videoprojekce
Matěj Sláma

Výtvarná asistence
Jan Matýsek

Hrají

(Czech) Caribaldi

Cyril Drozda

(Czech) Žonglér

Jiří Svoboda

(Czech) Krotitel

Zbyšek Humpolec

(Czech) Šprýmař

(Czech) Mark Kristián Hochman j. h.

(Czech) Vnučka

(Czech) Agáta Kryštůfková

Zavřít

may

2 tuesday 19.30

(Czech) Síla zvyku

(Czech) 290/190 Kč book tickets

(Czech) Thomas Bernhard author

(Czech) Jan Horák a Michal Pěchouček directed by

(Czech) „Co říkáte je useknuté všechno je useknuté co říkáte. To svědčí o tom že neovládáte dýchání to je ostuda pro artistu. Poruchy odstranit!"

(Czech) Posedlost zábavou? Zábava nehoráznou posedlostí? Kde se tady láme hranice mezi genialitou a chimérou dokonalosti, která už nikoho nezajímá a ničeho nedosahuje? Bác. Groteska!

Samolibý cirkusový bard Caribaldi se ukrývá na rozcestí, na poslední štaci. Snaží se ze všech sil ze svých úslužných a pokrčených loutek-zaměstnanců vydolovat nehorázné výkony! Oni na ně ale očividně nemají. Hrajte! Nástroje přeci máte, dovedete s nimi i žonglovat! Vybrakovaný arzenál šmíráckých vtipů – kopance do zadku. Ustavičné padání čapky z hlavy. Kdo se tu komu směje?

Umělec má dělat všechno proto, aby odešel ze scény při síle. Zvyk je cirkusácká košile. Výzva pro „staré“ bardy souboru, k znovunalezení energie a radosti z hereckého sebeobviňování. Je teď ten správný čas na revizi vlastního tvůrčího stylu? Na pohled do zrcadla vlastní autoritativní umělecké dráhy? Co v něm lze uvidět? Slova a větné formulace tvoří v „tragikomedii“ rakouského cynika Thomase Bernharda nezadržitelnou průtrž. Slovní obraty a přemety se recyklují ad absurdum, až všechna situační pravidla hry postrádají smysl. Koncept slova proti nekompromisnímu obrazu umělecké krutosti. Ohne Drama. Ohne Witz?

share

(Czech) Premiéra
28. dubna 2017

Autor
Thomas Bernhard

Překlad
Josef Balvín

Režie
Jan Horák a Michal Pěchouček

Dramaturgie
Matěj Nytra

Scéna
Michal Pěchouček

Kostýmy
Beáta Spáčilová

Sound design
Natálie Pleváková

Videoprojekce
Matěj Sláma

Výtvarná asistence
Jan Matýsek

Hrají

(Czech) Caribaldi

Cyril Drozda

(Czech) Žonglér

Jiří Svoboda

(Czech) Krotitel

Zbyšek Humpolec

(Czech) Šprýmař

(Czech) Mark Kristián Hochman j. h.

(Czech) Vnučka

(Czech) Agáta Kryštůfková

Zavřít
3 wednesday 19.30

(Czech) Diskuze A2: Umění a kompromisy

(Czech) 90 min. book tickets

(Czech) Více brzy!

share
Zavřít
4 thursday 19.30

Náměsíčníci (imitace a tušení)

(Czech) 170 min. 290/190 Kč book tickets

Hermann Broch a Ivan Buraj author

Ivan Buraj directed by

„Jsme snad šílení, protože jsme ještě nezešíleli?“

(Czech) Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem v hodnotovém vakuu meziválečného Německa.

Všude samé imitace! Jak se žije ve světě rozpadu hodnot? Jak nekonečně vzdálený je člověk člověku v době, kdy je všechno (ne)možné? Jak poznat mezi korytem a postelí smysl? Směřujeme někam? Něco se musí stát!

Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Román jako touha po poznání života, jaký je. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy nad postromantickým zrodem kýče jako touhy po jednoznačnosti, kýče jako počátku zla.

V radikální adaptaci Ivana Buraje před námi na scéně vyvstává náměsíčný bar U Brocha, kde je na vše už pozdě, a přitom stále není konec. Štamgasti tvoří katalog doby, která zoufale čeká na svého vykupitele. Jak ale rozeznat Krista a Antikrista? Brněnští „alternativní“ herci sedí na první čtené zkoušce, přichází režisér z Německa – Hans Buch, slibuje umění, ale my všichni chceme jistotu! Existuje ale nějaká? Je komplikovaná naše doba, nebo ji komplikují intelektuálové? Potřebujeme krize? Nasadit si Brocha na oči! Dostat se až na hranici tázání samotného! Nahmatat zeď naší reality, našeho vězení!

„Nedělej si nic zlého, vždyť jsme tady všichni!“

Efekty v představení: mlhostroj, kouření, krev a voda

share

(Czech) Premiéra
11. listopadu 2016

Autor
Hermann Broch a Ivan Buraj

Režie
Ivan Buraj

Dramaturgie
Matěj Nytra

Výprava
Jana Boháčková a Lenka Jabůrková

Video
David Matuška

Výběr hudby
Ivan Buraj

Citovaný překlad
Rio Preisner

Asistence
Ľubomír Višňovec

Hrají

Jáchym / Zbyšek Humpolec

Zbyšek Humpolec

Bertrand / Jiří Svoboda

Jiří Svoboda

Esch / Jan Lepšík

Jan Lepšík

Martin / Miroslav Ukul Kumhala

Miroslav Kumhala

Růžena / Lucie Andělová

(Czech) Lucie Andělová

Alžběta / Agáta Kryštůfková

(Czech) Agáta Kryštůfková

Intelektuál / Jiří M. Valůšek

Jiří Miroslav Valůšek

Hentjenová / Marie Ludvíková

Marie Ludvíková

Pasenow / Cyril Drozda

Cyril Drozda

Jaretzky / Simona Peková

Simona Peková

Sestřička / Táňa Malíková

Táňa Malíková

Někdo v rohu

Martin Tlapák j. h.

(Czech) Dělník

(Czech) Ľubomír Višňovec j. h.

Huguenau

Michal Skočovský j. h.

Hans Buch

Ivan Urbánek j. h.

Tlumočnice

Dagmar Radová

Zavřít
5 friday 19.30

(Czech) Síla zvyku

(Czech) 290/190 Kč book tickets

(Czech) Thomas Bernhard author

(Czech) Jan Horák a Michal Pěchouček directed by

(Czech) „Co říkáte je useknuté všechno je useknuté co říkáte. To svědčí o tom že neovládáte dýchání to je ostuda pro artistu. Poruchy odstranit!"

(Czech) Posedlost zábavou? Zábava nehoráznou posedlostí? Kde se tady láme hranice mezi genialitou a chimérou dokonalosti, která už nikoho nezajímá a ničeho nedosahuje? Bác. Groteska!

Samolibý cirkusový bard Caribaldi se ukrývá na rozcestí, na poslední štaci. Snaží se ze všech sil ze svých úslužných a pokrčených loutek-zaměstnanců vydolovat nehorázné výkony! Oni na ně ale očividně nemají. Hrajte! Nástroje přeci máte, dovedete s nimi i žonglovat! Vybrakovaný arzenál šmíráckých vtipů – kopance do zadku. Ustavičné padání čapky z hlavy. Kdo se tu komu směje?

Umělec má dělat všechno proto, aby odešel ze scény při síle. Zvyk je cirkusácká košile. Výzva pro „staré“ bardy souboru, k znovunalezení energie a radosti z hereckého sebeobviňování. Je teď ten správný čas na revizi vlastního tvůrčího stylu? Na pohled do zrcadla vlastní autoritativní umělecké dráhy? Co v něm lze uvidět? Slova a větné formulace tvoří v „tragikomedii“ rakouského cynika Thomase Bernharda nezadržitelnou průtrž. Slovní obraty a přemety se recyklují ad absurdum, až všechna situační pravidla hry postrádají smysl. Koncept slova proti nekompromisnímu obrazu umělecké krutosti. Ohne Drama. Ohne Witz?

share

(Czech) Premiéra
28. dubna 2017

Autor
Thomas Bernhard

Překlad
Josef Balvín

Režie
Jan Horák a Michal Pěchouček

Dramaturgie
Matěj Nytra

Scéna
Michal Pěchouček

Kostýmy
Beáta Spáčilová

Sound design
Natálie Pleváková

Videoprojekce
Matěj Sláma

Výtvarná asistence
Jan Matýsek

Hrají

(Czech) Caribaldi

Cyril Drozda

(Czech) Žonglér

Jiří Svoboda

(Czech) Krotitel

Zbyšek Humpolec

(Czech) Šprýmař

(Czech) Mark Kristián Hochman j. h.

(Czech) Vnučka

(Czech) Agáta Kryštůfková

Zavřít
6 saturday 19.30

At the Hitlers’ or the Stories from the Hitlers’ Kitchen

80 min. 320/220 Kč book tickets

Arnošt Goldflam author

Kolektiv HaDivadla directed by

“The great history may have started at the railway station in Brünn..."

Arnošt Goldflam, režisér, dramatik a dlouholetý člen HaDivadla, opět mezi svými! Goldflamova sarkastická komedie zobrazuje největšího zločince planety - od jeho vzestupu, který začal propadem u zkoušek na vídeňskou výtvarnou akademii až po jeho - ne pád, ale fantazijně ironický únik do Jižní Ameriky. Jednotlivé výjevy z „Führerova“ života se proti očekávání neodehrávají v jednacích sálech nebo na přeplněných tribunách, ale v jeho soukromí. Scény z „Hitlerovic kuchyně“ jsou plné groteskního a osvobozujícího humoru, nadsázky a nápaditých situací, které hravě spojují střípky reálií spolu s autorovou ironickou imaginací. Dnes již legendární inscenace HaDivadla, ve které v hlavní roli exceluje nezaměnitelný Petr Jeništa.

share

Autor Arnošt Goldflam Režie HaDivadlo Dramaturgie Luboš Balák Scéna Marián Amsler, Luboš Balák Kostýmy Kateřina Kumhalová Výběr hudby Karel Hanák Umělecká spolupráce Miroslav Kumhala Premiéra 10. listopadu 2007

Cast

Adolf Hitler

Petr Jeništa as guest

Eva Braunová

Táňa Malíková

Magda Goebbelsová

Simona Peková

Joseph Goebbels

Jan Lepšík

J. V. Stalin / Hermann Göring

Zbyšek Humpolec

Heinrich Himmler, SS service

Jiří Svoboda

Johanka, secretary

Kamila Valůšková

Georg Tabori / Helmut Goebbels

Šimon Klacl as guest

Zavřít
8 monday 19.30

Madame Bovary

160 min. 290/190 Kč book tickets

Gustav Flaubert / Ivan Buraj author

Ivan Buraj directed by

“I have my project. The project of myself. I am looking for myself.”

Since 2010 for the first time in the history of mankind more people live in towns than in villages, babe! Live your dream! Emma lives in a village. Charles Bovary, a young doctor is watching her. Emma became Madame Bovary. Does she belong to him? Does she belong to the village? Monogamy? I can´t stand watching it! Start singing at least! Emma needs the world, not manure. She must escape, she must keep escaping all the time. She needs a town! Art! Cafés! DJ´s! Partieees! Paris! Paradise, babe! More reality, more life! First Rodolphe appears. (Is it fate?) Then Leon. (Is it fate?) The Virgin Mary, is it fate? Emma can finally become herself. Real! But reality costs money. And money belongs to somebody. Who does Emma belong to? Who does her desire belong to? Who does her reality belong to? An authorial scenic experiment about craving for one´s own exceptionality, for the fight with one´s own image and for the relationship between craving and power.

share

Author Gustav Flaubert / Ivan Buraj Directed by Ivan Buraj Dramaturgy Dagmar Radová Stage set Jana Boháčková / Lenka Jabůrková Music Pavel V. Boiko Premiere 7th November 2015

Hrají

Emma Bovary

Táňa Malíková

Charles Bovary

Jiří Miroslav Valůšek

Father

Cyril Drozda

Mother

Marie Ludvíková

Rodolphe

Jan Lepšík

Rodolphe´s wife

Simona Peková

Leon

Jiří Svoboda

employee of a non-bank company

Zbyšek Humpolec

Company´s representative

Miloslav Maršálek

Priest/postman/assistent/homeless/manager

Miroslav Kumhala

Handicapped/DJ

Vojtěch Hříbek j. h.

Beauty girl

Diana Velčická j. h.

Party boy

Martin Hudec

Electric guitar/removal man

David Fadinger

Drums/removal man

Karel Hanák

Acoustic guitar/removal man

Michal Matoušek

Removal man

Tomáš Komínek / Adam Krutiš / Roman Švanda

Village woman

Kateřina Nalezená

Pig breeder/critic´s wife

Kateřina Kumhalová

Zavřít
9 tuesday 19.30

(Czech) Směšná temnota

(Czech) 120 min. (Czech) 290/190 Kč book tickets

(Czech) Wolfram Lotz author

(Czech) Filip Nuckolls directed by

(Czech) „Sedíme tady uprostřed válečnýho území, o ničem z toho ale nic nevíme, protože tady nemáme televizi ani internet.“

(Czech) O jakých událostech ze současného neklidného světa opravdu něco víme? A o čem může autor vůbec psát? Nepropadáme se ve zdánlivé přeinformovanosti do „směšné temnoty“ vlastních představ živených mediálními obrazy?

Před publikem je citován text soudní obhajoby somálského piráta. A kupodivu, jeho řeč obsahuje mnoho (ne)přiléhavých detailů, které až podezřele kopírují televizní obrazy o těch DRUHÝCH ze třetího až bůhvíkolikátého... šestého světa. Brzy tenhle bezvýznamný monologický „případ“, vhodný tak akorát pro humanitární organizace, vytlačí (konečně!) příběh dvou vojáků z EU, kteří se do pralesní temnoty vydávají splnit svoji misi. Současný evropský mediální mýtus povstává.

„Výpravná“ a ironicky necenzurovaná hra německého übertalentu Wolframa Lotze svébytně parafrázuje a paroduje Conradovo Srdce temnoty i Coppolovu filmovou Apokalypsu. Z cesty do vnitra džungle se stává putování do nitra autora samotného, SEBEREFLEXE vede k vlastní kompromitaci a přiznání, že sám autor nezná to, o čem píše!? „Zprostředkovávaná“ realita se odhaluje jen jako vlastní imaginace a komprimát z mediálních obrazů. Kdo je tady autorem – původcem hry? Ten, kdo slova produkuje, předehrává, anebo se jenom divá? A co režisér? Kdo má vlastně stát na scéně?

Efekty v představení: mlhostroj a kouření

Nad inscenací převzala záštitu Christiana Markert – chargée d'affaires a.i. velvyslanectví Spolkové republiky Německo v České republice.

share

(Czech) Premiéra
11. ledna 2017

Autor
Wolfram Lotz

Překlad
Petr Štědroň

Režie
Filip Nuckolls

Dramaturgie
Dagmar Radová

Výprava
Jan C. Löbl

Hudba
Tomáš Vtípil

Hrají

(Czech) Pellner

Jan Lepšík

(Czech) Dorsch

Zbyšek Humpolec

(Czech) Lodetti

Jiří Svoboda

(Czech) Stojkovič

Jiří Miroslav Valůšek

(Czech) Carter

(Czech) Jan Řezníček j. h.

(Czech) Deutinger

Táňa Malíková

(Czech) Ultimo/Tofdau

(Czech) Agáta Kryštůfková

Zavřít
15 monday 18.00

(Czech) MeetFactory: Malina (Czech) festival Divadelní svět Brno

Host (Czech) 50 min.

(Czech) Ingeborg Bachmann author

(Czech) Lucie Ferenzová directed by

(Czech) Bez strachu setrvá, nelze mu jinak, Před Bohem muž, jejž prostá mysl chrání, Než beze zbraní, beze lsti Ho zachrání, že Bůh je jinde. (Hölderlin)

(Czech) Dramatizace jediného románu rakouské autorky, básnířky a filosofky Ingeborg Bachmann (1926–1973), o které Thomas Bernhard v reakci na její tragickou smrt napsal: „Na následky popálenin zemřela v jedné římské nemocnici nejinteligentnější a nejvýznamnější spisovatelka, která v tomto století vzešla z naší země.“ Sama Bachmannová označila Malinu jako ouverturu celého literárního projektu o způsobech smrti, z něhož zůstalo pouhé torzo.

Ingeborg Bachmannová (1926–1973) patří k nejvýraznějším zjevům německy psané literatury druhé poloviny 20. století. Své první básně publikovala roku 1948, později psala kromě poezie také povídky, rozhlasové hry a eseje. V posledních letech života pracovala na románovém cyklu Todesarten (Způsoby smrti), který nedokončila. Zemřela na následky popálenin, jež si v září 1973 nešťastnou náhodou způsobila ve svém římském bytě.

Její literární činnost provázelo ve všech jejích fázích, od vídeňských let po ukončení studií až do posledních roků života v Římě, psaní kritické, reflektující ústřední otázky psaní a spisovatelské existence, jazyka, literatury a filosofie, ale vztahující se i k aktuální společenské a politické situaci.

share

(Czech) Režie
Lucie Ferenzová

Překlad
Michaela Jacobsenová

Dramatizace
Patrik Hlavsa

Scéna a kostýmy
Mariana Dvořáková

Dramaturgie
Matěj Samec

Produkce
Dominika Andrašková

Hrají

(Czech) Jakub Gottwald

(Czech) Matěj Nechvátal

(Czech) Anita Krausová

Zavřít
22 monday 19.30

Maryša

135 min. 290/190 Kč book tickets

Alois a Vilém Mrštíkovi author

Lukáš Brutovský directed by

“From selfless stubborness to stubborn sacrifice.”

The production of the year 2014 in the opinion poll in Theatre Journal.

This is a classic work of Czech drama literature which needs a new interpretation in every period. It is a national play which has been interpreted many times. But where does the nation end and the play begin?

Maryša is a model of a village woman of the end of the 19th century and at the same time she is a general timeless principle of resistance. Nevertheless she moves the society which she lives in, and which she unwillingly co-creates. She becomes the sacrifice of stubbornness and she stubbornly insists on her sacrifice. She is a heroine against her will and murderess by God´s will. Is it obstinacy which controls Maryša image down the generations or is it the manifestation of a strong personality? And is the murder she will commit this morning a logical outcome of the circumstances or a moral appeal to future generations of specatators and performers? Is it black? Is it white?

share

Author Alois a Vilém Mrštíkovi Directed by Lukáš Brutovský Dramaturgy Miro Dacho Costumes Zuzana Hudáková Premiere 10th Januray 2014, 11th January 2014

Cast

Lízal, farmer

Miloslav Maršálek

Lízalka, his wife

Simona Peková

Maryša, their daughter

(Czech) Sara Venclovská

Rozára, maid

Táňa Malíková

Vávra, miller

Cyril Drozda

Francek, recruit

Jan Grundman j. h.

Horačka, his mother

Věra Zástěrová j. h.

Strouhalka, Maryša´s aunt

Kamila Valůšková / Gabriela Štefanová j. h.

Strouhal, her husband

Jiří Miroslav Valůšek / Miroslav Kumhala

Innkeeper, Francek´s guardian

Jan Lepšík

Recruit

Jiří Miroslav Valůšek / Zbyšek Humpolec

Vávra´s daughter

Denisa Čepická j. h. / Natálie Petlachová j. h. / Rozálie Petlachová j. h.

Vávra´s son

Šimon Klacl j. h. / Tomáš Gut j. h.

Zavřít
23 tuesday 19.30

Indian in Danger

80 min. 270/170 Kč book tickets

Jiří Havelka and HaDivadlo ensemble author

Jiří Havelka directed by

„The true Cherokee is said to believe that wherever he stands, he is always the centre of the universe. It is hard to believe on the train.“

Today this is a classic authorial production by Jiří Havelka and HaDivadlo. It is inspired by Einstein´s theory of relativity and the “thought bang” provoked by this theory.  The playful scenic experiment wittily demonstrates what Einstein´s discovery in practice means for the space and time in which we live and thus what it means for us.

During a lecture, the theory seems to be clear. However, in everyday reality when everything moves and everything which moves influences all other movements, the whole thing becomes more complicated...

A never-ending race with time starts right now! NOW! Lovers miss their train. Bikes are stolen. Snacks and suitcases are stolen. Isn´t the train late? Running away. The robbed catches the thief. Or wait a minute – is it that the thief catches the robbed? And actually, where is the train going? To Zurich? And what if it is not going anywhere? What if Zurich comes to the train? And won´t Zurich be delayed?

share

Author Jiří Havelka and HaDivadlo ensemble  Directed by Jiří Havelka Stage set Dáda Němeček Costumes Jana Smetanová Music Dominik Renč Premiere 9th January 2008

Cast

Cyril Drozda

Marie Ludvíková

(Czech) Agáta Kryštůfková

Miloslav Maršálek

Zbyšek Humpolec

Miroslav Kumhala

Táňa Malíková

Jiří Svoboda

Zavřít
25 thursday 19.30

(Czech) Premiérareprízareprízaderniérapremiéra

Studio (Czech) 150/100 Kč book tickets

(Czech) Roman Štětina author

(Czech) „Kde je inscenace, když se nehraje?“

(Czech) Herec jako paměťové médium svého repertoáru rolí. Herec se svým zásobníkem textů, akcí, výrazů. Z čeho herec a režisér komponují zamýšlený účinek na diváka? Jak funguje individuální paměť herce vytržená z celkového kontextu inscenace? S každou reprízou stojí herci před možností znovu se přiblížit „dokonalému tvaru“, ale kontext se neustále hýbe. Mění se podmínky! Mění se divák! Mění se herci samotní. A tak pořád dokola. Od premiéry až k derniéře... Ale kolikrát to bylo ono? A bylo to vůbec někdy ono? Jak k tomu došlo? Jak to zopakovat? A co si z onoho tolikrát opakovaného nakonec pamatujeme?

Roman Štětina ohledává médium divadla. Pracuje s živou pamětí herců, ze které vyvolává fragmenty jejich aktuálního repertoáru. Prostor mezi postavou a osobností herce se rozšiřuje a otevírá se krajina osobnostního přístupu, osvojených technik, fragmentů textů a emocí, až k představě ideálního diváka, který musí být vždy ‒ tady a teď.

share

(Czech) Premiéra
28. února 2017

Koncept
Roman Štětina

Výtvarná spolupráce
Tereza Příhodová

Dramaturgie
Dagmar Radová

Hrají

(Czech) Agáta Kryštůfková

Marie Ludvíková

Jiří Svoboda

(Czech) Roman Štětina

Zavřít
28 sunday 19.30
(Czech) derniéra

Martyr

105 min. 270/170 Kč book tickets

Marius von Mayenburg author

Marián Amsler directed by

„Jiná náboženství mají bojovníky za víru, sebevražedné atentátníky, mučedníky, kteří kvůli nesprávné víře riskují život. Tohle dnes žádný křesťan nedělá.“

Náboženský fundamentalismus – v naší době často skloňovaný pojem, který bývá převážně spojován s islámem. Ale jak  vlastně může vypadat  současný křesťanský extrémismus? A liší se nějak od hraničních projevů jiné víry?

Hra německého dramatika Maria von Mayenburga  se odehrává v prostředí střední školy, kde se jeden z problémových žáků rozhodne doslovně následovat Bibli, vyhlásit svatou válku nemravnosti, své matce, učitelům i spolužákům a stát se mučedníkem. Kde je ale hranice mezi entusiasmem víry a mesiášským fanatismem, mezi rebelstvím adolescenta a teroristickým šílenstvím? Čeká současná sekularizovaná, konzumní a morálně neukotvená společnost na podobné osamělé mučedníky?

share

Autor
Marius von Mayenburg

Režie
Marián Amsler

Premiéra 14. března 2015

Hrají

Benjamin Süddel (žák)

Zbyšek Humpolec

Erika Roth (biologie, chemie, zeměpis)

(Czech) Lucie Andělová

Farář Dieter Menrath (náboženství)

Jan Lepšík

Georg Hansen (žák)

Jiří Miroslav Valůšek

Inge Südel (jeho matka)

Kamila Valůšková / Gabriela Štefanová j. h.

Lydia Weber (žákyně)

Táňa Malíková

Markus Dorflinger (dějepis, tělocvik)

Jan Grundman j. h.

Willy Batzler (ředitel)

Miloslav Maršálek

Zavřít

Partneři