Logo HaDivadlo

Progressive Dramaturgy Theatre
Season 48: Closeness

The Moravian Karst

Dates

28 April     19.30
Add to calendar

(Czech) Existuje ještě vůbec divočina? Autorská inscenace Petera Gondy o nejasné hranici mezi netknutou přírodou a tím, co si do ní lidstvo projektuje.

Moravský kras je uzákoněný jako chráněná krajinná oblast, ohraničené, vymezené a korigované území. Je také záznamníkem tisíců let lidské činnosti: v jeskyni Kůlna byl doložen pobyt člověka neandrtálského z doby před 120 000 lety, poblíž Stránské skály se postupně rozrůstalo osídlení dnes známé jako Brno.

Komu patří paměť, kterou jsme uložili do hlubin ponorné řeky Punkvy? Nerostné bohatství poznamenala těžba a průmyslová tradice, z lesů se naopak stalo projekční plátno městských snů o přírodě, do které lze zavítat na oddechovou návštěvu. Adamov a Blansko. Lokální folklór, mýty a příběhy. Scénický experiment, který se pokouší uchopit krajinnou oblast jako námět pro divadlo. Co se stane s Moravským krasem, až z planety zmizí člověk?

Sezona 48: Blízkost

Peter Gonda
Divadelní režisér, audiovizuální umělec, VJ, programátor. Narozen 1983. Vystudoval informatiku v Bratislavě a Katedru alternativního a loutkového divadla DAMU. V minulosti působil jako rozhlasový redaktor (Radio Wave), spoluzaložil projekt Easterndaze mapující východoevropskou hudební alternativní scénu a label Baba Vanga vydávající experimentální elektronickou hudbu. V Praze je součástí audiovizuálního improvizačního tělesa Kolektiv. Ve své divadelní práci se zaměřuje na testování postdramatických inscenačních forem, často ve spolupráci s neherci (v letech 2014–2015 např. vytvořil sérii projektů spolu s pacienty léčebny v Bohnicích). Mezi jeho poslední práce patří inscenace OK Carbon (2021, Alfréd ve dvoře) založená na komunikaci s programy umělé inteligence, nebo scénický koncert Šest příběhů o vzniku a zániku (2019). 

Matěj Sýkora
Divadelní a filmový scénograf postmoderního a imaginativního gesta. Patří k autorskému kolektivu D’epog a Lucii Repašské, pravidelně spolupracoval s Janem Kačenou, dále s Peterem Gondou, Vojtěchem Bártou či Ewou Zembok zejména na nezávislé scéně. Spoluvytvořil také inscenace v HaDivadle (K antropocénu, Čevengur, Moby Dick), Huse na provázku a projekty CEDu. Za scénografii k inscenaci Schillerových Loupežníků (2021) pro Teatrul Tomcsa Sándor získal nominaci na rumunskou národní divadelní cenu. Podílel se na scénografii filmů např. Olma Omerzu, působí také v nepravidelných hudebních kolektivech. Od roku 2022 je také pedagogem scénografie na Divadelní fakultě JAMU.

Jonatán Pastirčák
Hudební producent, skladatel, zvukový inženýr. Studoval na SAE Insitute v Londýně. Poprvé se hudebně prosadil v devíti letech, kdy spolu se svým vrstevníkem Adamom Matejom založil skupinu Tucan. Je autorem elektronických a elektroakustických hudebních děl: jako duo Ink Midget & Pjoni získal ocenění Radio Head Award (2011, 2012), byl součástí improvizačních uskupení Veni Academy a Musica False Et Ficta. Spolupracoval např. s Jánem Šickem nebo Katarziou. Vystupoval dosud v Německu, Polsku, Norsku, Británii či na Ukrajině. Pravidelně skládá hudbu k divadelním či tanečním inscenacím (Skrat, Trakt), spolupodílel se na audiovizuálních instalacích a performancích (Plain, uvedená v rámci Pioneer Works v New Yorku). Mezi jeho filmové hudební spolupráce patří oceňované dokumenty Mečiar (2017), V síti (2020) a Čiary (2022), nebo hraná díla Špína (2017) a Arvéd (2022).

Premiere
28 April 2023
Ticket prices
CZK 380/260
Authors
Peter Gonda and collective
Director
Peter Gonda
Dramaturgy
Anna Prstková
Set designer
Matěj Sýkora
Music
Jonatán Pastirčák


Thank you for your support and cooperation

NEWSLETTER