Logo HaDivadlo

Scéna progresivní dramaturgie
Sezona 49: Konec iluzí

Jenom konec světa

Data představení

18. listopadu     19.30
Premiéra
21. listopadu     19.30
22. listopadu     17.30
Dřívější začátek

Devadesátá léta. Úspěšný, svobodný a bezdětný třicátník Louis přijíždí za svou rodinou z Paříže na venkov. Domů jezdí čím dál sporadičtěji a od poslední návštěvy uběhlo už spoustu času. Přijíždí, aby se svěřil se svým velkým a tíživým tajemstvím. Matka, mladší bratr, který zůstal, aby o ni pečoval, jeho manželka a mladší sestra. Ticho, rozpaky a váznoucí konverzace. Všude je spousta práce a všichni jsou vyčerpaní. Kde hledat energii pro porozumění a kvalitní vzájemné vztahy, když žijeme v permanentně odkládaném vyhoření? Rodina jako konfrontace očekávání od sebe i od druhých. Rodina jako touha po přijetí. Existuje správný život?

Sezona 49: Konec iluzí

Ivan Buraj
Režisér a spoluautor divadelních textů. Narozen 1988 v Bratislavě. Od roku 2015, kdy působí jako umělecký šéf v HaDivadle, vytvořil mj. sérii interpretací klasických dramat Čechova, Ibsena, Gorkého (Cena Divadelních novin 2019) nebo Havla a adaptace komplexních románů Náměsíčníci Hermanna Brocha (Projekt roku dle festivalu …příští vlna/next wave… 2017), Stiller Maxe Frische ve Studiu Hrdinů, Kosmos Witolda Gombrowicze na Nové scéně Národního divadla, či díla Gianni Molinari Tady je všechno ještě možné pro Činoherní studio Ústí nad Labem. Jeho poslední inscenací je autorské dílo Humanismus 2022, které napsal společně s Bohdanem Karáskem a uvedl v HaDivadle. V HaDivadle dlouhodobě rozvíjí angažovaný a přesahový repertoár vedoucí např. ke vzniku filmových remediací (Maloměšťáci, Eyolf) či spolupráci s platformou CEDu Terén.

Deborah Štysová
Mezioborová umělkyně, působící na české performativní scéně od roku 2019. Studovala architekturu na ČVUT a alternativní divadlo na DAMU. Zúčastnila se scénografické stáže na Institut del Teatre v Barceloně. Dlouhodobě se zajímá o veřejný prostor, komunikaci a možnosti i limity těla. Věnuje se pohybovému divadlu, paradivadelním událostem a site-specific projektům. Zpravidla působí v mezinárodních tvůrčích kolektivech. Spolupracovala například s režisérkou Ran Jiao (CN), Miřenkou Čechovou a souborem Tantehorse (CZ), kostýmním výtvarníkem Friedrichem Floenem (NO) nebo tanečnicí Michaelou Starou (CZ). V roce 2020 absolvovala na DAMU s autorskou inscenací 30 DNÍ / 30 DAYS, kterou vytvořila metodou devised theatre spolu s Tinkou Avramovou (BG/US). Inscenace hostovala v Čechách (Studio Alta, Moving Station, Cross Attic) a také na mnoha prestižních festivalech (Nultý Bod, Letní filmová škola Uherské Hradiště, Mezinárodní festival Divadlo, Žižkovská noc). V koprodukci Studia Alta nyní vzniká její druhé autorské dílo Traces of Human Presence.

Matúš Kobolka
Programátor, skladatel a performer elektronické hudby, který se od roku 2011 motá kolem bratislavského hudebního vydavatelství LOM a své aktivity zastřešuje jako Bolka. Po ukončení studií na Institute of Sonology v holandském Haagu opustil vody hlukové improvizace a začal se zvukovým materiálem a technologiemi zacházet podvratněji. Jeho sólové aktivity oscilují na hranici mezi hedonistickým humorem a vážností, pojí hravou performance s kulturou akademické elektroakustické hudby. Od roku 2016 se podílí i na tvorbě hudby a zvukového designu pro divadlo, performance, současný tanec i hraniční projekty. Spolupracoval s Lucií Repašskou a kolektivem D’epog, Rastislavem Ballekem, Ivanem Burajem, Peterem Gondou, Yurim Korcem a dalšími.

Sofia Plaskonisová
Designérka a kostýmní výtvarnice. Studium módního designu ukončila v roce 2022. Ve svých autorských kolekcích zkoumá kulturní a sociální otázky. Zajímají ji dystopie, sexualita, eskapismus a také rychlé dospívání dětí. V roce 2022 představila svou debutovou kolekci na Bratislavských módních dnech. Kolekce nese název Cyberpunk a reflektuje problematiku technologického pokroku a zvětšující se propast mezi chudými a bohatými. Ráda pracuje s technikou storytellingu, který se zaměřuje na subkultury a konkrétní lidi, kteří se k nim hlásí nebo k nim patří. Odmítá konzumerismus a praktiky fast fashion.

Premiéra
18. listopadu 2023
Autor
Jean-Luc Lagarce
Režie
Ivan Buraj
Překlad
Kateřina Neveu
Dramaturgie
Milo Juráni a Anna Prstková
Scéna
Deborah Štysová
Zvukový design
Matúš Kobolka
Kostýmní spolupráce
Sofia Plaskonisová

Obsazení




Děkujeme za podporu a spolupráci

NEWSLETTER